9 september 2009

Liten blir stor.

I morgon fyller min äldsta jänta 14 år.
Vart har tiden tagitvägen.
Minns fortfarande dagen då hon föddes
som om det var i går.
Den skräck och längtans blandade känslan
Den överväldiga kärlek och lycka då allt var klart.
Hennes första ord, första dag på dagis.
Vad jag tyckte att hon var stor då hon började på skolan.
För att inte säga när hon fick gå på Fredax.
Nu är hon på Polarlördag i stan, tarbussen till stan och
shoppar själv.
Ska konfirmeras till våren.
Börjar att fundera på vad hon ska bli när hon blir stor.
Varje gång jag tittar på detta underverk så tänker jag.
Har jag fött nå så vackert, och fostrat en som är omtänksam,snäll
hjälpsam. Tar hand om sina kompisar.
Tänk att det är min underbara älskade Jessica.

1 kommentar:

Preffen sa...

Näe har ingen som jag direkt kommer på. Leta på nå bröllopsforum där brukar dom ha mycket braa tips.
Kram