17 juli 2010

Glädje,oro, sorg,

Den här veckan har varit kaotisk.
Alice har haft ont i magen.
Började på natten mot Måndag.
KL 5 for vi in på Akuten.
Satt där till kl 11.
Dom tog prover klämde och kände men hittade inget fel.
Så vi fick åka hem.
Allt frid och fröjd till kl var 17.oo då
körde det igång igen.
Nu ännu värre.
Tillbaka på akuten.
Nya prover kläm och känn
Dessutom så kräktes hon
Även denna gång fick vi fara hem.
Onsdag likadant ont i magen.
Torsdag samma ont i magen.
Även fredag men då hade jag ledsnat så då åkte vi
tillbaka på akuten.
Även denna gång prover kläm känn inget konstigt.
Men då brann det för mig. Och även för Peter.
Stackars läkaren har nog aldrig blivit så utskälld förut.
men vips så fick hon göra ultraljud. Andra prover.
Summa summarum så skulle vi pröva att ge henne.
Omeprazol och tack gode gud för det verka hjälpa.
Har i dag Lördag kunna ätit och druckit och inte klagat en enda gång.

1 kommentar:

Preffen sa...

Ja jag menade nålfiltsmatta men kom baskemej inte på vad det hette. ;) Kanon med önskelista, nu vet jag vad jag ska köpa i födelsepresent. ;)
kram