17 december 2008

Inte gnälla

Jaha då var det dax igen.
Fsk hörde av sig.
Undrade hur det var,
och hur det blir.
Och att jag faktiskt,
enligt dom kan jobba.
Ja det är lätt att säga .
Dom som inte har min smärta.
Jag är inte den som gnäller.
Men så här är det.
Har varit ute och prov jobbat i flera
omgångar sedan olyckan 04.
Resultatet är.
Liggandes hela efm och kvällen.
Med en nack och huvudvärk
som är typ som migrän.
Tål inte ljud, inte heller att någon
rör på sängen så att den gungar.
Eller att madrassen rör sig.
Måste ligga helt stilla.
Och det är ju kul när man har barn.
Jag blir sur och ledsen.
För jag tycker att jag försummar barnen.
Och att P får ta allt.
Vilket han får,
Då jag inte kan vara uppe.
Så håller hela veckan på.
Söndag skaplig,
Kan vara som en mamma och sambo igen.
Sen kommer Måndag.
Då börjar vi om.
Inte vill jag leva mitt liv så.
Men det tycker fsk.
Så med andra ord.
Så kan jag skaffa en etta i stan.
Och P och barnen skaffa en ny fru och mamma.
För jag kommer inte att kunna
hjälpa till här hemma.
Det suger rejält kan jag säga.
Så den 21 Jan så får jag min dom.
Då ska jag på möte med,
Abf,fsk.läkare och se vad dom säger.
Till 80% säkerhet så blir det.
Ut och söka jobb.
För som fsk sa en gång förut.
Ditt liv hade varit bättre och enklare.
UTAN BARN.
Vilka jävla empati lösa typer det finns.
Så just nu är det Jä...gt tungt.
Så jul stämmning nej.
Jule frid, Nej.
Glädje. Nej.
Men hoppas att alla ni andra,
har det jätte mysigt och en skön jul stämmning.
Och var glad för att ni är friska.
Så när ni är trött,
Och det känns tungt att gå till jobbet.
Stanna upp och tänk efter,
Vilken tur jag har som kan jobba.
Och ingen bestämmer över mig och mitt liv.

Inga kommentarer: